7256 Sayılı Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Resmi Gazetede Yayımlandı

11.11.2020 tarihinde TBMM Genel Kurulu’nda kabul edilen 7256 sayılı Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun (“Kanun”) 17.11.2020 tarih 31307 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Kanun ile vergi ve sosyal güvenlik borçlarının yapılandırması başta olmak üzere istihdam teşvikleri, kısa çalışma affı, varlık barışı, esnaf muaflığı, konaklama vergisinin ertelemesi gibi birçok konuda düzenleme yapılmıştır.

Kanun kapsamında öne çıkan düzenlemeler aşağıda kısaca özetlenmiştir:

7256 SAYILI KANUN’DA YER ALAN İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK  DÜZENLEMELERİ

  • KESİNLEŞMİŞ SOSYAL GÜVENLİK KURUMU ALACAKLARININ YAPILANDIRILMASI  

Sosyal Güvenlik Kurumuna bağlı tahsil daireleri tarafından takip edilen alacaklardan 2020 yılı Ağustos ayı ve önceki aylara ilişkin olup Kanun’un yayımı tarihinden önce tahakkuk ettiği hâlde bu Kanunun yayımı tarihi itibarıyla ödenmemiş aşağıdaki alacaklar yapılandırma kapsamındadır.

  • 5510 sayılı Kanun’un 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a), (b) ve (c) bentleri kapsamındaki sigortalılık statülerinden kaynaklanan; sigorta primi, işsizlik sigortası primi ve sosyal güvenlik destek primleri,
  • Sosyal Güvenlik Kanunları gereği İsteğe Bağlı ve Topluluk sigortası primleri,
  • 5510 sayılı Kanun ile ödenmesi gereken Genel Sağlık Sigortası primleri,
  • 5510 sayılı Kanun kapsamında, 31.12.2020’den önce kesinleşen idari para cezaları,
  • Mevzuatta yer alan Kanunlardan kaynaklı iş kazası, meslek hastalığı veya malullük sonucunda doğan rücu alacakları,
  • 5510 sayılı Kanun ve Mülga Kanunlar vasıtasıyla sigortalıya/hak sahibene yersiz ödenen gelir ve aylıklardan doğan alacaklar
  • Daha önceki toba yasalar ile borçları ve prim günleri silinen Bağ-Kur sigortalılarının daha önce durdurulan hizmet sürelerinin ihyası halinde doğan alacaklar,
  • Asılları ödenmiş alacakların; henüz ödenmemiş fer’ileri,
  • Ek-5, Ek-6 ile 2925 sayılı Kanun kapsamındaki sigortalılıklardan doğan alacaklar

Buna göre; yapılandırma kapsamındaki alacak asılları ile bu alacaklara ödeme sürelerinin bittiği tarihlerden bu Kanunun yayımı tarihine kadar geçen süre için Yİ-ÜFE aylık değişim oranları esas alınarak hesaplanacak tutarın, bu Kanunda belirtilen süre ve şekilde ödenmesi hâlinde, bu alacaklara uygulanan gecikme cezası ve gecikme zammı gibi fer’i alacakların tamamının tahsilinden vazgeçilecek olup ; peşin ödemelerde hesaplanan Yİ-ÜFE’nin %90’ı,  2 taksitle ödemede ise %50’si silinecektir.

Yapılandırmaya 31.12.2020 tarihine kadar başvuru yapılması gerekmekte olup başvuru yapan gerçek ya da tüzel kişilerin dava açmamaları, açılmış davalardan vazgeçmeleri ve kanun yollarına başvurmamaları gerekmektedir.

  • İSTİHDAM TEŞVİK SÜRELERİNİN 31/12/2023 TARİHİNE KADAR UZATILMASI
  • 4447 sayılı Kanun’un geçici 10 uncu maddesi ile özel sektör işverenlere sağlanan 6111 sayılı ilave istihdam prim  teşvikinin 31/12/2023 tarihine kadar uzatılabilmesi için Cumhurbaşkanına yetki verilmiştir.
  • 4447 sayılı Kanun’un geçici 19 uncu maddesi ile  ilave istihdam sağlayan özel sektör işverenlerine sağlanan 7103 sayılı prim teşvikinin 31/12/2023 tarihine kadar uzatılabilmesi için Cumhurbaşkanına yetki verilmiştir.
  • 4447 sayılı Kanun’un geçici 26 ncı maddesi ile kısa çalışma veya nakdi ücret desteğine başvuran işverenlerin normal çalışma düzenine geçmesi halinde sağlanan 7252 sayılı prim teşvikinin uygulama süresinin 30/06/2021 tarihine kadar uzatılabilmesi için Cumhurbaşkanına yetki verilmiştir.
  • YENİ İSTİHDAM TEŞVİKLERİ
  • 4447 Sayılı Kanuna Eklenen Ek Madde-7

4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanunu’na eklenen Ek Madde-7 ile işsizlik ödeneğinden yararlandırılan kişilerin işten ayrılmalarını takip eden 90 gün içerisinde işe girmeleri ve 12 ay süre ile kesintisiz hizmet akdine tabi olarak çalışmaları halinde işsizlik ödeneğinden yararlandıkları süre için hesaplanacak uzun vadeli sigorta primleri Fondan karşılanacaktır.

  • 4447 Sayılı Kanuna Eklenen Geçici Madde 27

4447 sayılı Kanun’ eklenen geçici madde 27 hükmü ileiş veya hizmet sözleşmesi 01/01/2019-17/04/2020 döneminde sona erenler ile Sosyal Güvenlik Kurumu’na bildirilmeksizin çalışanların en son çalıştıkların işyerlerine başvurmaları ve bu işverenler tarafından fiilen çalıştırılmaları halinde işveren prim borcundan mahsup edilmek suretiyle günlük 44,15 TL destek verilmesi önerilmektedir. Başvuruda bulunarak işe alınarak ücretsiz izne ayrılanlar için de günlük 39,24 TL nakdi ücret desteği verilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, bu kapsamda olup başvurusunun kabul edilmediğini bildirenler için de hane başına günlük 34,34 TL destek verilecektir.

  • 4447 Sayılı Kanuna Eklenen Geçici Madde 28

4447 sayılı Kanun’ eklenen geçici madde 28 ile 2019/Ocak-2020/Nisan döneminde en az sigortalı bildirimi yapılan dönemdeki sigortalı sayısına ilave olarak istihdam edilecek her bir kişi için işveren prim borcundan mahsup edilmek suretiyle günlük 44,15 TL; bu kişilerden ücretsiz izne ayrılacaklar olanlara ise günlük 39,24 TL nakdi ücret desteği verilecektir.

  • YERSİZ ÖDENEN KISA ÇALIŞMA ÖDENEKLERİNİN TERKİNİ

4447 sayılı Kanun’ eklenen geçici madde 29 ile 2020 Ekim ayı ve öncesi döneme ait işverenlerin hatalı işlemlerinden kaynaklanan fazla ve yersiz kısa çalışma ödenekleri yürürlük tarihi itibarıyla tahsil edilmemiş olanlar terkin edilecek olup  tahsil edilenler iade veya mahsup edilmeyecektir.

  • COVID-19 GEREKÇESİYLE BAŞVURULAN KISA ÇALIŞMA ÖDENEKLERİ SÜRELERİ  UZATILMASI

4447 sayılı Kanunun geçici 23 üncü maddesinin üçüncü fıkrasında yer alan “31/12/2020” ibaresi “30/6/2021” şeklinde değiştirilerek pandeminin ekonomik etkileri ve güncel ihitiyaçlar çerçevesinde, kısa çalışma ödeneği uygulamasının 30/06/2021 tarihine kadar uzatılabilmesi için Cumhurbaşkanına yetki verilmiştir.

  • ESNAF VE AHİLİK SANDIĞI UYGULAMASI ERTELENMESİ

4447 sayılı Kanun’un geçici 22 nci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “1/1/2021” ibaresi “31/12/2023” şeklinde değiştirilerek 4447 sayılı Kanunun geçici 21. Maddesi ile 1/1/2021 yılına ertelenen Esnaf ve Ahilik Sandığı uygulamasının 31/12/2023 tarihine ertelenmiştir.

  • BASIN VE 14 SAYILI CUMHURBAŞKANLIĞI KARARNAMESİNE GÖRE ÇALIŞANLAR FİİLİ HİZMET SÜRESİ ZAMMI KAPSAMINA ALINMASI

5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nun 40 ıncı maddesinin ikinci fıkrasında yer alan tablonun 16 ncı sırasına eklenen hüküm ile basın ve  14 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesine göre çalışanların basın gazetecilik kartı sahibi olmak suretiyle  90 günlük fiili hizmet süresi zammı kapsamına dahil edilmesi sağlanmıştır.

7256 SAYILI KANUN’DA YER ALAN VERGİSEL DÜZENLEMELER

1. KESİNLEŞMİŞ VERGİ ALACAKLARIN YAPILANDIRILMASI 
Hazine ve Maliye Bakanlığına, il özel idarelerine ve belediyelere bağlı tahsil daireleri tarafından takip edilen alacaklardan bu Kanunun yayımı tarihi itibarıyla (bu tarih dâhil) aşağıdaki alacaklar yapılandırma kapsamına olup;

  • Vadesi geldiği hâlde ödenmemiş ya da ödeme süresi henüz geçmemiş bulunan vergilerin ödenmemiş kısmının tamamı ile bunlara bağlı gecikme faizi ve gecikme zammı gibi fer’i amme alacakları yerine bu Kanunun yayımı tarihine kadar Yİ-ÜFE aylık değişim oranları esas alınarak hesaplanacak tutarın; ödenmemiş alacağın sadece fer’i alacaktan ibaret olması hâlinde fer’i alacak yerine Yİ-ÜFE aylık değişim oranları esas alınarak hesaplanacak tutarın, bu Kanunda belirtilen süre ve şekilde tamamen ödenmesi şartıyla vergilere bağlı gecikme faizi ve gecikme zammı gibi fer’i amme alacakları ile aslı bu Kanunun yayımı tarihinden önce ödenmiş olanlar

dâhil olmak üzere asla bağlı olarak kesilen vergi cezaları ve bu cezalara bağlı gecikme zamlarının tamamının,

  • Vadesi geldiği hâlde ödenmemiş ya da ödeme süresi henüz geçmemiş bulunan ve bir vergi aslına bağlı olmaksızın kesilmiş vergi cezaları ile iştirak nedeniyle kesilmiş vergi cezalarının %50’si ve bu tutara gecikme zammı yerine, bu Kanunun yayımtarihine kadar Yİ-ÜFE aylık değişim oranları esas alınarak hesaplanacak tutarın; ödenmemiş alacağın sadece gecikme zammından ibaret olması hâlinde gecikme zammı yerine Yİ-ÜFE aylık değişim oranları esas alınarak hesaplanacak tutarın, bu Kanunda belirtilen süre ve şekilde tamamen ödenmesi şartıyla cezaların kalan %50’sinin ve bu cezalara bağlı gecikme zamlarının tamamının,
  • Vadesi geldiği hâlde ödenmemiş ya da ödeme süresi henüz geçmemiş bulunan ve 1 inci maddenin birinci fıkrasının (a) bendinin (2) numaralı alt bendi kapsamında olan     ( 31/8/2020 tarihinden ,bu tarih dâhil, önce verilen idari para cezaları ) idari para cezalarının tamamı ile bunlara bağlı faiz, gecikme faizi, gecikme zammı gibi fer’i amme alacakları yerine, bu Kanunun yayımı tarihine kadar Yİ-ÜFE aylık değişim oranları esas alınarak hesaplanacak tutarın; ödenmemiş alacağın sadece fer’i alacaktan ibaret olması hâlinde fer’i alacak yerine Yİ-ÜFE aylık değişim oranları esas alınarak hesaplanacak tutarın, bu Kanunda belirtilen süre ve şekilde tamamen ödenmesi şartıyla cezaya bağlı fer’ilerin tamamının,
  • Vadesi geldiği hâlde ödenmemiş ya da ödeme süresi henüz geçmemiş bulunan ve yukarıdaki bentlerin dışında kalan asli amme alacaklarının ödenmemiş kısmının tamamı ile bu alacaklara bağlı faiz, cezai faiz, gecikme faizi, gecikme zammı gibi fer’i amme alacakları yerine bu Kanunun yayımı tarihine kadar Yİ-ÜFE aylık değişim oranları esas alınarak hesaplanacak tutarın; ödenmemiş alacağın sadece fer’i alacaktan ibaret olması hâlinde fer’i alacak yerine    Yİ-ÜFE aylık değişim oranları esas alınarak hesaplanacak tutarın, bu Kanunda belirtilen süre ve şekilde tamamen ödenmesi şartıyla uygulanan faiz, cezai faiz, gecikme faizi, gecikme zammı gibi fer’i amme alacaklarının tamamının,

 

  • 20/2/2008 tarihli ve 5736 sayılı Bazı Kamu Alacaklarının Uzlaşma Usulü ile Tahsili Hakkında Kanunun 1 inci ve 2 nci maddeleri gereğince ödenmesi gerektiği hâlde bu Kanunun yayımı tarihine kadar ödenmemiş olan tutarların bu madde kapsamında ödenmesi hâlinde 5736 sayılı Kanun gereğince hesaplanan binde iki oranındaki faiz alacaklarının tamamının,

tahsilinden vazgeçilir.

2- GELİR VERGİSİ KONUSUNDA YAPILAN DÜZENLEMELER

  • İnternet Üzerinden Satış Yapanlara Esnaf Muaflığı İstisnası Getirilmiştir

193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu’nun 9’uncu maddesine eklenen düzenleme ile  ayrı bir iş yeri açmaksızın ve sanayi tipi veya seri üretim yapabilen makine ve alet kullanmaksızın oturdukları evlerde imal ettikleri malları internet ve benzeri elektronik ortamlar üzerinden satanlar  vergiden muaf esnaf kategorisine eklenmiştir.
Bu muaflıktan faydalanılabilmesi için Esnaf Vergi Muafiyeti Belgesi alınması, Türkiye’de kurulu bankalarda bir ticari hesap açılması ve tüm hasılatın münhasıran bu hesap aracılığıyla tahsil edilmesi şarttır. Bankalar, bu bent kapsamında açılan ticari hesaplara aktarılan tutarlar üzerinden, aktarım tarihi itibarıyla %4 (bir ve üzeri işçi çalıştırıldığı durumda %2) oranında gelir vergisi tevkifatı yapacaklardır. Elde edilen hasılatın 220.000 Türk lirasını aşması hâlinde, mükellef izleyen takvim yılı başından itibaren gerçek usulde vergilendirilecektir.

  • 7103 sayılı Gelir Vergisi Stopaj Teşviki ve Damga Vergisi Desteği Süresi Uzatılmıştır

4447 sayılı Kanunun geçici 21 inci maddesine eklenen fıkra ile; istihdamın artırılması amacıyla ilave istihdam sağlayan özel sektör işverenlerine sağlanan 7103 sayılı teşvik ile sağlanan gelir vergisi stopaj teşviki ile damga vergisi desteğinin 31/12/2023 tarihine kadar uzatılabilmesi için imkan sağlanmıştır.

  • Mal İhracından Elde Edilen Kazançlarda %50 Beyanname İndirimi Gelmiştir

193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu’nun diğer indirimleri düzenleyen 89’uncu maddesinin birinci fıkrasına eklenen  bent ile  tam mükellef gerçek kişilerin, Posta İdaresi ya da hızlı kargo taşımacılığı yapan şirketler tarafından düzenlenen elektronik ticaret gümrük beyannamesiyle gerçekleştirdikleri mal ihracatı kapsamında elde ettikleri kazancın %50’sinin beyannamede bildirilen gelirlerden indirilmesine imkân tanınmıştır.

  • Tam Mükellef Sermaye Şirketlerinin Kendi Hisse Senetlerini veya Ortaklık Paylarını İktisap Etmeleri Durumunda Vergi Tevkifatı Yapılması

193 sayılı Kanun’un 94’üncü maddesinde yapılan düzenleme ile tam mükellef sermaye şirketlerinin Türk Ticaret Kanunu hükümleri kapsamında kendi hisse senetlerini veya ortaklık paylarını iktisap etmek suretiyle vergisiz bir şekilde kâr dağıtımı yapmalarının önüne geçilmesi amacıyla %15 oranında tevkifat uygulaması getirilmiştir.
Buna göre; tam mükellef sermaye şirketlerinin iktisap ettikleri kendi hisse senetlerini veya ortaklık paylarını,
i) Sermaye azaltımı yoluyla itfa etmeleri hâlinde iktisap bedeli ile hisse senetlerinin veya ortaklık paylarının itibari değeri arasındaki fark tutar sermaye azaltımına ilişkin kararın ticaret sicilinde tescil edildiği tarih,
ii) İktisap bedelinin altında bir bedel karşılığında elden çıkarmaları hâlinde iktisap bedeli ile elden çıkarma bedeli arasındaki fark tutar elden çıkarma tarihi,
iii) İktisap ettikleri tarihten itibaren iki tam yıl içerisinde, sermaye azaltımı yoluyla itfa etmemeleri veya elden çıkarmamaları hâlinde, iktisap bedeli ile hisse senetlerinin veya ortaklık paylarının itibari değeri arasındaki fark tutar iktisap tarihinden itibaren iki tam yıllık sürenin son günü,
itibarıyla dağıtılmış kâr payı sayılacak ve bu tutarlar üzerinden %15 oranında vergi tevkifatı yapılacak olup bu fıkra kapsamında tevkif edilen vergiler herhangi bir vergiden mahsup edilemez.

  • Gelir Vergisi Kanunu’nun Geçici 67’nci Maddesinde Yapılan Düzenlemeler

193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu’nun geçici 67 nci maddesinde yapılan değişiklik ile menkul kıymet gelirlerinde tevkifata ilişkin düzenlemeler yapılmış olup buna göre, gelir sahibinin gerçek veya tüzel kişi ya da dar veya tam mükellef olması, vergi mükellefiyeti bulunup bulunmaması, vergiden muaf olup olmaması ve elde edilen kazancın vergiden istisna olup olmamasının madde kapsamında yapılacak tevkifatı etkilemeyeceği açıkça ifade edilmiştir.

Düzenleme ile ayrıca maddenin uygulama süresi 31/12/2025 tarihine kadar uzatılmakta ve bu süreyi beş yıla kadar uzatma konusunda Cumhurbaşkanına yetki verilmektedir.

  • Varlık Barışı Konusundaki Yeni Düzenlemeler

193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu’na geçici 193 üncü  madde eklenmiş olup yurt dışında bulunan para, altın, döviz, menkul kıymet ve diğer sermaye piyasası araçlarını, 30/6/2021 tarihine kadar Türkiye’deki banka veya aracı kuruma bildiren gerçek ve tüzel kişilerin, söz konusu varlıkları serbestçe tasarruf edebilecekleri hüküm altına alınmıştır.
Madde ile; 30/6/2021 tarihine kadar yurt dışında bulunan para, altın, döviz, menkul kıymet ve diğer sermaye piyasası araçlarının Türkiye’ye getirilmek suretiyle milli ekonomiye kazandırılması amaçlanmıştır.
Düzenleme ile ayrıca; gelir veya kurumlar vergisi mükelleflerince sahip olunan ve Türkiye’de bulunan ancak işletmelerin kayıtları arasında yer almayan para, altın, döviz, menkul kıymet ve diğer sermaye piyasası araçları ile taşınmazların kanuni defterlere kaydedilmesi imkanı getirilmiştir.

3- KURUMLAR VERGİSİ KONUSUNDA YAPILAN DÜZENLEMELER

  • Payları Borsa İstanbul Pay Piyasasında ilk defa işlem görmek üzere en az %20 oranında halka arz edilen kurumlara ilişkin kurumlar vergisi indirimi

5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu’nun 32’nci maddesine ek fıkra eklenmiş olup buna göre; payları Borsa İstanbul Pay Piyasasında ilk defa işlem görmek üzere en az %20 oranında halka arz edilen kurumların (bankalar, finansal kiralama şirketleri, faktoring şirketleri, finansman şirketleri, ödeme ve elektronik para kuruluşları, yetkili döviz müesseseleri, varlık yönetim şirketleri, sermaye piyasası kurumları ile sigorta ve reasürans şirketleri ve emeklilik şirketleri hariç) paylarının ilk defa halka arz edildiği hesap döneminden başlamak üzere beş hesap dönemine ait kurum kazançlarına kurumlar vergisi oranı 2 puan indirimli olarak uygulanır.

  • 2021 UEFA Şampiyonlar Ligi Finali Müsabakalarına Kurumlar Vergisi İstisna

UEFA tarafından, salgın nedeniyle, Şampiyonlar Ligine ilişkin yeni takvim belirlenmiş olup daha önce 2020 yılında İstanbul’da oynanması planlanan Şampiyonlar Ligi finalinin Portekiz’in başkenti Lizbon’da oynanmasına, 2021 ‘de Rusya’nın St. Petersburg şehrinde oynanacak olan Şampiyonlar Ligi finalinin de İstanbul’da oynanmasına karar verilmiştir.
Yapılan değişiklikle, maddenin ilk halinde 2020 UEFA Şampiyonlar Ligi finali için sağlanan kurumlar vergisi muafiyetinin, yeni takvime göre 2021 yılı finali için geçerli olması sağlanmaktadır.

  • Kurumlar Vergisi Kanunu’nun Geçici 2. Maddesinde Yapılan Düzenlemeler

5520 sayılı Kanunun geçici 2’nci maddesinin uygulama süresi 31/12/2025 tarihine kadar uzatılmıştır.

4- KATMA DEĞER VERGİSİ KONUSUNDA YAPILAN DÜZENLEMELER

  • Katma Değer Vergisi Kanunu’nun Geçici 17. Maddesinin Uygulama Süresi Uzatılması

Dahilde işleme rejimi kapsamında ithal ürünlerin vergisiz temini nedeniyle, bu alanda yerli üreticiler aleyhine rekabet eşitsizliği oluşmasını önlemek üzere, dahilde işleme izin belgesine sahip mükelleflerin yurt içinden temin edecekleri maddelerde 3065 sayılı Kanunun 11/1-c maddesinde düzenlenen tecil-terkin uygulaması kapsamında işlem yapılabilmesine ilişkin uygulamanın süresi 31/12/2025 tarihine kadar uzatılmaktadır.

  • Katma Değer Vergisi Kanunu’nun Geçici 23. Maddesinin Uygulama Süresinin 31/12/2023 tarihine Uzatılması

Milli Eğitim Bakanlığına bilgisayar ve donanımlarının bedelsiz teslimleri, bunlara ilişkin yazılım teslimi ve hizmetleri ile bu mal ve hizmetlerin bağışı yapacak olanlara teslim ve ifasına sağlanan KDV istisnasının süresi 31 Aralık 2023 tarihine kadar uzatılmaktadır.

  • 2021 UEFA Şampiyonlar Ligi Finali müsabakalarına ilişkin KDV ve KDV  İstisnası

UEFA tarafından, salgın nedeniyle, Şampiyonlar Ligine ilişkin yeni takvim belirlenmiş olup daha önce 2020 yılında İstanbul’da oynanması planlanan Şampiyonlar Ligi finalinin Portekiz’in başkenti Lizbon’da oynanmasına, 2021 ‘de Rusya’nın St. Petersburg şehrinde oynanacak olan Şampiyonlar Ligi finalinin de İstanbul’da oynanmasına karar verilmiştir.

Yapılan değişiklikle, 2020 UEFA Şampiyonlar Ligi finali için sağlanan KDV istisnanın yeni takvime göre 2021 yılı finali için geçerli olması sağlanmaktadır.

  • İstanbul’da Deprem Riski Dolayısıyla Yapılan Çalışmalara Ilişkin KDV Istisnası Süresinin Uzatılması

İstanbul Sismik Riskin Azaltılması ve Acil Durum Hazırlık Projesi (İSMEP) kapsamında İstanbul Valiliğine bağlı olarak faaliyet gösteren İstanbul Proje Koordinasyon Birimine yapılacak teslim ve hizmetler için, finansmanı yabancı devletler, uluslararası kurum ve kuruluşlarca karşılanmak şartıyla, sağlanan KDV istisnasının süresi 2025 yılının sonuna kadar uzatılmaktadır.

5- KONAKLAMA VERGİSİ KONUSUNDA YAPILAN DÜZENLEMELER
Konaklama Vergisinin Yürürlük Tarihi 1/1/2022 Tarihine Ertelenmiştir
1/1/2021 tarihinde yürürlüğe girmesi öngörülen konaklama vergisinin yürürlük tarihi 1/1/2022 tarihine ertelenmiştir.

7256 SAYILI KANUN’DA YER ALAN DİĞER KANUN  DÜZENLEMELERİ

  • Gümrük Vergileri ve Belediye alacakları yapılandırma kapsamına alınmıştır.
  • Avukatların barolara olan borçları yapılandırma kapsamına alınmıştır.
  • Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği İle Bağlı Odalarına olan borçlar yapılandırma kapsamına alınmıştır.
  • Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu ile Bağlı Odalarına olan  borçlar yapılandırma kapsamına alınmıştır.
  • İhracatçıların Üyesi Oldukları İhracatçı Birliklerine Olan Üyelik Aidat borçları yapılandırma kapsamına alınmıştır.
  • Dernek veya vakıflarca elde edilen bazı gelirlerin iktisadi işletme oluşturmayacağına ilişkin sürenin 31/12/2025 tarihine kadar uzatılmıştır.

Kanunun tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.

Saygılarımızla.