7252 Sayılı Normalleşme Teşviği Tanımlama ve Listelerin Oluşturulması

Değerli müvekkillerimiz;

Bilindiği üzere 7252 sayılı Kanun ile 01.08.2020 tarihinde yürürlüğe giren yeni istihdam desteği kapsamında kısa çalışma ödeneği veya nakdi ücret desteğini sonlandırarak normal çalışmaya dönen  özel sektör işyerlerine, üç ay süre ile sigortalı başına prime esas kazanç alt sınırı üzerinden hesaplanan sigortalı ve işveren hissesi primlerinin tamamı tutarında prim desteği (“Teşvik”) sağlanacaktır.

Buna göre;  7252 sayılı teşvik ile sağlanan bir günlük tutar teşvik tutarı 36,79 TL iken bir sigortalı için yararlanılabilecek aylık azami teşvik tutarı 1.103,70 TL (36,79 TL *30) olacaktır.

Ancak teşvikten kısa çalışma ödeneği ya da nakdi ücret alınan ortalama gün sayısı kadar faydalanmak mümkün olduğundan her sigortalı için ortalama gün sayısı dikkate alınarak hesaplama yapılacaktır.

Söz konusu teşvikten yararlanılmasına ilişkin  usul ve esaslar Sosyal Güvenlik Kurumu tarafıdan yayımlanan 2020/35 sayılı Genelge ile açıklanmış olup konuya ilişkin detaylı bilgi notu daha önce sizlere iletişmiştir.

Söz konusu Genelge’ye göre teşvikten Ağustos ayından önce nornal çalışmaya dönüldü ise ilk defa Ağustos ayında; Ağustos ayından sonra normalleşmeye geçildi ise geçildiği aydan itibaran yararlanılacak olup izlenmesi gereken yol aşağdaki gibidir :

  1. Öncelikle ilgili ekranlardan sigortalı tanımlamaları yapılmalıdır.
  2. Sonrasında ortalama gün sayılarına göre teşvik tutarı hesaplanmalıdır.
  3. 7252 sayılı teşvikten yararlanan sigrortalı için aynı dönemde 5510 sayılı 5 puanlık teşvik dahil hiçbir teşvikten yararlanması mümkün olmadığından; herbir sigortalı için hesaplanan teşvik tutarının 5510 sayılı 5 puanlık teşvik dahil 6111,7103 ve işyerinizin alabileceği diğer teşvik tutarları ile karşılaştırma yapılarak doğru teşvik türü seçilmelidir.
  4. 7252 sayılı teşvikli personel listesi oluşturulduğunda diğer teşvik türlerinden farklı olarak ortalama gün sayısı kadar 25 eksik gün kodu ile 7252 sayılı kanun türü yapılarak muhtasar prim hizmet beyannamesi ile bildirim yapılması gerekecektir.
  5. Kalan eksik günler için ayrıca kanun numarasız bildirge gönderilmesine gerek bulunmamakta olup; SGK tarafından otomatik olarak eksik kalan günler tahakkuk ettirilecektir.

Teknik ekibimiz tarafından 7252 sayılı Kanun kapsamında kısa çalışma ya da ücretsiz izinden çıkan personelleriniz için gerekli tüm tanımlamalar yapılmakta olup SGK ekranında hata alınan personeller için hata kodları açıklamalı listeler ile insan kaynakları birimlerinizle paylaşılmaktadır.

Herhangi bir teşvik kaybı yaşanmaması adına; alınan hata kodlarına göre aşağıda açıklanan şekilde kontroller yapılmasın tavsiye ederiz.

Tablo :1 Hata kodları ile alınması gereken önlemler

Saygılarımızla.