Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı tarafından yayımlanan ve 1 Ekim 2021 tarihinden itibaren yürürlüğe giren “Sosyal Güvenlik Kurumunca Elektronik Ortamda Yapılacak Tebligata İlı̇şkı̇n Yönetmelik” e göre işverenlerin elektronik tebligat adresi almak ve elektronik sistemi kullanmak zorunda oldukları açıklanmıştı.
Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından duyurulan Yönetmelik kapsamında E-Devlet sistemi üzerinden “SGK e-Tebligat Başvurusu” uygulaması hizmete konulmuş olup 31/12/2021 tarihine kadar başvuru yapılmak zorundadır.
İlgili başvurular elektronik ortamda alınacak olup Sosyal Güvenlik Kurumu’nda elden herhangi bir başvuru alınmayacaktır. Dolayısıyla E-Devlet sisteminde SGK-Elektronik tebligat başvuru formunu doldurarak tebligat sistemine kayıt yapılmaktadır.
E-Devlet aracılığıyla başvuru yapılırken takip edilmesi gereken aşamalar şu şekildedir;
- E-Devlete giriş yaparak “SGK E-tebligat” ekranına giriş yapınız.
- İlgili ekrana giriş yaptıktan sonra “YENİ BAŞVURU” butonuna tıklayınız.
- İlgili bilgileri doldurduktan sonra “BAŞVUR” diyerek işlemini sonlandırabilirsiniz.
“Başvurunuz başarılı bir şekilde eklenmiştir.” ibaresi gözükmesiyle birlikte işleminiz tamamlanmış olacaktır.
Başvuru yapılmış olan hesaplara ilişkin bilgilere “SGK E-Tebligat Hesap Doğrulama” ekranından ulaşabilirsiniz.