Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı tarafından yayımlanan ve 1 Ekim 2021 tarihinden itibaren yürürlüğe giren “Sosyal Güvenlik Kurumunca Elektronik Ortamda Yapılacak Tebligata İlı̇şkı̇n Yönetmelik” e göre işverenlerin elektronik tebligat adresi almak ve elektronik sistemi kullanmak zorunda oldukları açıklanmıştı.

Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından duyurulan Yönetmelik kapsamında E-Devlet sistemi üzerinden “SGK e-Tebligat Başvurusu” uygulaması hizmete konulmuş olup 31/12/2021 tarihine kadar başvuru yapılmak zorundadır.

İlgili başvurular elektronik ortamda alınacak olup Sosyal Güvenlik Kurumu’nda elden herhangi bir başvuru alınmayacaktır. Dolayısıyla E-Devlet sisteminde SGK-Elektronik tebligat başvuru formunu doldurarak tebligat sistemine kayıt yapılmaktadır.

E-Devlet aracılığıyla başvuru yapılırken takip edilmesi gereken aşamalar şu şekildedir;

  • E-Devlete giriş yaparak “SGK E-tebligat” ekranına giriş yapınız.
  • İlgili ekrana giriş yaptıktan sonra “YENİ BAŞVURU” butonuna tıklayınız.
  • İlgili bilgileri doldurduktan sonra “BAŞVUR” diyerek işlemini sonlandırabilirsiniz.

“Başvurunuz başarılı bir şekilde eklenmiştir.” ibaresi gözükmesiyle birlikte işleminiz tamamlanmış olacaktır.

Başvuru yapılmış olan hesaplara ilişkin bilgilere “SGK E-Tebligat Hesap Doğrulama” ekranından ulaşabilirsiniz.