E-Başvuru Projesi

Sermaye Piyasası Kurulu “SPK” tarafından yapılan açıklamada Elektronik Başvuru Sistemi “e-başvuru” projesinin ilk etabının tamamlandığı açıklandı.

Bu kapsamda, e-Başvuru projesi ile SPK’ya yapılacak başvuru süreçleri elektronik ortama taşınarak, başvuruların daha kısa sürede sonuçlandırılması hedeflenmektedir.

E-Başvuru Ne Zaman Kullanıma Açılacak?

İlk etabı hazır hale gelen bu proje çerçevesinde, Portföy Yönetim Şirketleri ve Yatırım Ortaklıkları, SPK’ya e-Başvuru uygulaması üzerinden başvuru yapabileceklerdir.

2024 yılının ilk ayından itibaren de SPK’ya tabi tüm kurum, kuruluş ve ortaklıklarının hâlihazırda 250’nin üzerindeki başvuru çeşidi elektronik ortamda yapılmaya başlanacaktır.

E-Başvuru Nasıl Yapılır?

Başvuruların elektronik olarak yapılabilmesi için başvuru sahibi şirket/kurum yetkililerinin e-Devlet üzerinden kimlik doğrulama yaparak e-Başvuru hizmetine giriş yapmaları gerekmektedir.

SPK’ya elektronik ortamda yapılacak başvurularda, Şirket yetkilisinin kontrolü ise Ticaret Bakanlığı’nın MERSİS uygulaması entegrasyonu ile sağlanacaktır.

Hizmeti kullanmaya yetkili olan şirket yetkilisi yapmak istediği başvuru türünü seçerek, o başvuruya ait göndermesi gereken belge ve bilgileri elektronik ortamda sisteme girecek ve elektronik imza ile imzalayarak başvurusunu gerçekleştirecektir.

SPK’nın ilgili basın açıklamasına buradan ulaşabilirsiniz.