Kişisel Verileri Koruma Kurumu (“Kurum”) tarafından 27.03.2023 tarihinde yapılan duyuruda,  6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“KVKK”)  15. maddesi “Kurul, şikâyet üzerine veya ihlal iddiasını öğrenmesi durumunda resen, görev alanına giren konularda gerekli incelemeyi yapar.” Hükmü uyarınca, şikâyet dilekçelerinin Kişisel Verileri Koruma Kurulu’na (“Kurul”) elden, posta veya kargo yoluyla iletilebildiği gibi www.kvkk.gov.tr adresinde hizmete sunulan “Şikayet Modülü” aracılığıyla elektronik ortamda da iletilebildiği hatırlatılmıştır.

Vekâleten yapılacak şikâyetlerin daha hızlı ve etkin bir şekilde Kuruma iletilebilmesi ve takip edebilmesini teminen 27.03.2023 tarihi itibariyle “Şikâyet Modülü” sisteminin avukatların da vekâleten yapacakları şikayetleri iletebileceği şekilde güncellendiği duyurulmuştur.

Söz konusu şikâyet modülüne https://sikayet.kvkk.gov.tr internet bağlantısından ulaşılabilmektedir. E-devlet, mobil imza, elektronik imza, T.C. Kimlik Kartı veya İnternet bankacılığı ile sisteme giriş yapılması mümkündür. Sisteme giriş yapıldığında profil bilgilerinizi (Ad-Soyad, TCKN, iletişim bilgileri, ikametgâh veya iş adresi-adres numarası, vb bilgilerinizi) güncelledikten sonra anasayfada yer alan şikâyet sekmesinden vekâleten şikâyet işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

 

Duyurunun  tamamına buradan erişebilirsiniz.