Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından 3 Eylül 2021 tarihinde işverenlerce iş yerlerinde Covid-19 kapsamında alınabilecek yeni tedbirlere dair duyuru yayımlandı.

İlgili duyuru ile işverenlerin işçilerinden isteyeceği PCR testi ve işçilerini Covid-19 riskleri ve tedbirleri konusunda bilgilendirmesini içeren, 02 Eylül 2021 tarihli genel yazının 81 İl Valiliği’ne gönderildiği belirtilmiş olup söz konusu genel yazı, son zamanlarda çok konuşulan işverenlerin iş yerlerinde Covid-19 salgınından korunmak için alabileceği önlemler konusunda önemli düzenlemeler getirmektedir.

Duyuruya göre;

  • İşverenlerin, işyerinde karşılaşılabilecek sağlık ve güvenlik risklerine yönelik koruyucu ve önleyici tedbirler hakkında tüm işçilerini bilgilendirmekle yükümlü oldukları hatırlatılmış, işverenlerden COVID-19 aşısı tamamlanmamış işçilerini yazılı olarak bilgilendirmesi istenilmiştir.
  • Bilgilendirme sonrasında aşı olmayan işçilere, kesin COVID-19 tanısı konması durumunun iş ve sosyal güvenlik mevzuatı açısından olası sonuçları da işveren tarafından bu durumdaki işçilere bildirilmesinin altı çizilmiştir.
  • COVID-19 aşısı olmayan işçilerden 6 Eylül 2021 tarihi itibariyle zorunlu olarak haftada bir kez PCR testi yaptırmaları işyeri/işveren tarafından istenebileceği, test sonuçlarının gerekli işlemler yapılmak üzere işyerinde kayıt altında tutulacağı da ifade edilmiştir.

Bakanlığın ilgili duyurusuna buradan ulaşabilirsiniz